iphone-7-without-sim-will-be

 

به گزارشی که تازه ترین خبر اطلاعات فناوری است؛ تعدادی از رسانه های فعال در زمینه اخبار دنیای فناوری گزارش داده اند که شرکت های سامسونگ و اپل به شدت در تلاش هستند تا هرچه سریعتر تکنولوژی آینده سیم کارت ها را تولید کنند و در محصولات آینده شان قرار دهند.

بر اساس گزارش ها این دو شرکت در تلاش هستند تا با همکاری شرکت های ارائه دهنده شبکه های مخابراتی دستگاه هایی را تولید کنند که بتوانند بدون استفاده از سیم کارت به شبکه های مخابراتی متصل شوند.

بر اساس گزارشات منتشر شده به نظر می رسد که شرکت اپل به شکلی جدی در تلاش برای تولید دستگاهی با قابلیت کار بدون سیم کارت است، قابلیتی که احتمالا در دستگاه بعدی آیفون قرار خواهد گرفت و یک تحول بزرگ وشگرف در نسل گجت های همراه باشد.




برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 11:48 | نويسنده : MiLAD |

 

interesting-plan-iphone-7

 

به گزارشی که تازه منتشر شده جامعه طراحان”موشن کامیونیتی دوی‌ان آرت”مسابقه‌ای برای بهترین طراحی مفهومی برای آیفون ۷ را برگزار کرد و آنچه می‌بینید طراحی برگزیده شده است که کاربری با نام abdoubouam آن را برده است.
این مدل جدید آیفون دارای نمایشگر خمیده، هم سایز با آیفون ۶، نمایشگر بدون لبه برای دیدن بهتر گیم‌ها و ویدئوها، بدنه آلومینیومی، لوگوی اپل پشت‌گوشی، می باشد.



تاریخ انتشار:1394/4/22


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 16:59 | نويسنده : MiLAD |

 

viber-and-whatsapp-filtering-denies

 

فیلترینگ وایبر و واتس‌آپ توسط معاون حقوقی و بین‌الملل پلیس فتا تکذیب شد.
به گزارش آسمونی به نقل از ایسنا، سرهنگ حسین رمضانی معاون حقوقی و بین‌الملل پلیس فتا در این باره اظهار داشت: امروز پیامی به نقل از پلیس فتا در نرم‌افزارهای پیام رسان تلفن همراه منتشر شد که در آن ادعا شده بود واتس آپ، لاین، وایبر و تانگو تا ساعتی دیگر فیلتر می‌شوند.
وی افزود: پلیس فتا در صورتی که قصد اطلاع رسانی داشته باشد از طریق رسانه‌های رسمی و سایت این پلیس به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌کند.
براساس گزارش سایت پلیس فتا، معاون حقوقی و بین‌الملل پلیس فتا از هموطنان خواست که به هیچ عنوان به اخبار غیر رسمی منتشر شده توجه نکنند.




برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 16:57 | نويسنده : MiLAD |

 

317898_595731

این روزها استفاده از گوشی های هوشمند فراگیر شده و کاربران مرتب نسبت به نصب نرم افزارهای مختلف روی موبایل خود اقدام می نمایند، برخی از این نرم افزارهای پراستفاده شبکه های اجتماعی تحت موبایل هستند که یکی از معروفترین های آن نرم افزار لاین می باشد، برنامه ای محبوب و پراستفاده حتی در ایران!

 

در چندی پیش خبری دست به دست در اینترنت پخش شد با این عنوان:
با دستور مقام قضایی ۳ نرم افزار پیام رسان لاین، واتس آپ و تانگو تا ساعتی دیگر فیلتر می‌شود، بر اساس اطلاعات به دست آمده مشخص شد که مقام قضایی دستور فیلترینگ 3 نرم افزار پیام رسان را صادر کرده است و تا ساعتی دیگر 3 نرم افزار تانگو، واتس آپ و لاین فیلتر شده و امکان استفاده از آن فراهم نمیباشد.

 

این خبرها در حالی منتشر شده که در هفته جاری تکذیب فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایل (به غیر از لاین) اعلام شده است:
لینک خبر:  تکذیب فیلتر شدن وایبر و واتس‌ اپ

پیش از این نیز اعلام شده بود که نرم افزارهای موبایلی هیچگاه فیلتر نمی شوند، بلکه به صورت فیلترینگ هوشمند، دسترسی به بخش هایی از آنها مسدود می شود. (در سال 1392 نرم افزار وی چت که کاربرد مشابه ای با نرم افزار لاین داشت به طور کامل در ایران فیلتر شد)

در حال حاضر طبق اعلام کاربران ، بخش های تایم لاین، ارسال عکس و تماس ویدئویی در نرم افزار لاین دچار مشکل و اختلال شده است.

 

در مورد برنامه لاین بیشتر بدانیم:

لاین (به انگلیسی: Line) یک اپلکیشن پیام رسان فوری مخصوص تلفن های هوشمند و رایانه های شخصی است. لاین به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا با یکدیگر به تبادل پیام های متنی، عکس، ویدیو و موسیقی بپردازند. لاین همچنین امکان برقراری تماس صوتی و تصویری را از طریق بسترهای اینترنتی(voip) برای کاربران خود فراهم می‌سازد. لاین در سال ۲۰۱۱ در ژاپن راه‌اندازی شد و در ظرف دو سال به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی ژاپنی بدل شد. به طوری که در نوامبر ۲۰۱۳ تعداد کاربران آن در سطح جهانیبه مرز ۳۰۰ میلیون نفر رسید که از این تعداد ۵۰ میلیون آن را ژاپنی‌ها تشکیل می‌دادند. لاین در ابتدا برای گوشی های هوشمند اندروید و IOS ارائه شد؛ ولی بعداً در آگوست ۲۰۱۲ نسخه مربوط به گوشی‌های بلکبری نیز عرضه شد. نسخه ویندوزفون و آشا نیز یک سال بعد و در سال ۲۰۱۳ برای کاربران ارائه شد. در آگوست ۲۰۱۳ با اضافه شدن بخشی به نام تایم‌لاین، این برنامه از یک پیام‌رسان فوری به یک شبکه اجتماعی تغییر کارکرد داد. اضافه شدن دکمه‌های لایک امکان درج کامنت، امکان تشکیل گروه‌ها و تخصیص پروفایل شخصی برای افراد بیش از پیش ماهیت این برنامه را به یک شبکه اجتماعی نزدیک می‌کرد.

 

نظر شما چیست؟ آیا به مانند وی چت ، نرم افزار لاین فیلتر می شود؟




برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 16:53 | نويسنده : MiLAD |

 

Scientists have successfully transplanted the first heart in a dead world

 

دانشمندان استرالیایی برای نخستین بار در جهان، با استفاده از یک فناوری جدید توانستند عمل پیوند قلب را با یک «قلب مرده» انجام دهند.

به گزارشی به نقل ازایسنا معمولا قلب‌هایی که برای پیوند به بزرگسالان اهدا می‌شوند از کسانی گرفته می‌شوند که مرگ مغزی‌شان تایید شده، اما قلب‌شان هنوز می‌تپد.

اکنون گروهی از دانشمندان بیمارستان سنت وینسنت در سیدنی قلبی را که به مدت ۲۰ دقیقه از تپش افتاده بود، احیا کرده و پیوند زدند.

در رویکرد جدید دانشمندان، قلب از تپش افتاده در دستگاهی به نام «Heart in a box» قرار داده شده و مجددا زنده می‌شود. با گرم نگهداشتن قلب، ضربان بازیابی شده و با جریان یافتن یک مایع مغذی، از آسیب دیدن قلب جلوگیری می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود روش جدید قلب در جعبه،‌ باعث نجات جان 30 درصد بیماران نیازمند پیوند قلب شود.

اولین بیماری که این قلب را دریافت کرده می‌گوید، احساس می‌کند چند دهه جوانتر شده و اکنون آدم متفاوتی شده است.

قلب تنها عضو بدن انسان است که تا پیش از این بعد از توقف ضربان، قابل پیوند نبوده است.

پیوند پس از توقف ضربان قلب به اهدای عضو پس از مرگ عروقی معروف است، معمولا قلب‌های پیوندی بعد از مرگ مغزی پیش از اینکه از تپیدن باز بایستند از بدن اهداکننده خارج می شوند، حدود چهار ساعت در یخ نگهداری می‌شوند و بعد از آن به بیمار پیوند می‌خورند.




برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 16:52 | نويسنده : MiLAD |

استاکس‌نت (به انگلیسی: Stuxnet) یک بدافزار رایانه‌ای (طبق نظر شرکت‌های نرم‌افزار امنیت رایانه‌ای: کرم رایانه‌ای[۲][۳] یا تروجان[۴]) است که اولین‌بار در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۰ توسط ضدویروس وی‌بی‌ای۳۲ شناسایی شد.[۵] این بدافزار با استفاده از نقص امنیتی موجود در میانبرهای ویندوز، با آلوده کردن رایانه‌های کاربران صنعتی، فایل‌های با قالب اسکادا که مربوط به نرم‌افزارهای WinCC و PCS7 شرکت زیمنس می‌باشد را جمع‌آوری کرده و به یک سرور خاص ارسال می‌کند.[۶]

براساس نظر کارشناسان شرکت سیمانتک، این بدافزار به دنبال خرابکاری در تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز بوده‌است.[۷]

در اواخر ماه مه ۲۰۱۲ رسانه های آمریکایی اعلام کردند که استاکس‌نت مستقیماً به دستور اوباما رئیس جمهور آمریکا طراحی، ساخته و راه اندازی شده.[۸]گرچه در همان زمان احتمال این می‌رفت که آمریکا تنها عامل سازنده نباشد.[۹] در ژوئیه سال ۲۰۱۳ میلادی، ادوارد اسنودن اعلام کرد این بد افزار با همکاری مشترک آمریکا و اسرائیل ساخته شده است.[۱۰][۱۱]

 

 

انتشار

این بدافزار در اواسط تیرماه ۱۳۸۹ در سراسر جهان انتشار یافت.نخستین بار کارشناسان کامپیوتری بلاروس متوجه وجود ویروسی شدند که هدف آن سامانه‌های هدایتگر تأسیسات صنعتی با سیستم عامل ویندوز است.[۱۲] کارشناسان معتقدند طراحان این بدافزار یک منطقه جغرافیایی خاص را مدنظر داشته‌اند[۱۳] و طبق گزارش مجله Business week هدف از طراحی این بدافزار دستیابی به اطلاعات صنعتی ایران است.[۱۴] این بدافزار برای جلوگیری از شناسایی شدن خود از امضای دیجیتال شرکت Realtek استفاده می‌کند.[۱۵] روزنامه نیویورک تایمز در تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۱۱ میلادی، در مقاله‌ای مدعی شد که «اسرائیل استاکس‌نت را در مرکز اتمی دیمونا و بر روی سانتریفیوژهای مشابه‌ای که ایران از آن‌ها در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز استفاده می‌کند، با موفقیت آزمایش کرده‌بود».[۱۶] این در حالی‌ست که دولت اسرائیل یا دولت آمریکا هیچ‌گاه به طور رسمی دست‌داشتن در انتشار استاکس‌نت را تایید نکرده‌اند.[۱۷]

وزیر ارتباطات ایران در آبان ۱۳۸۹ اعلام کرد که رایانه‌های آلوده شده به این ویروس شناسایی و در مرحله پاکسازی قرار دارند. وی همچنین اظهار کرد که منشاء ورود این ویروس به ایران نه از طریق شبکه اینترنت بلکه از طریق حافظه‌های جانبی بوده که افرادی از خارج از کشور به ایران آورده و بدون بررسی لازم به کامپیوترهای در داخل ایران متصل کرده‌اند.[۱۸] هفته‌نامهٔ اشپیگل در مقاله‌ای این احتمال را مطرح کرده است که این ویروس ناخواسته توسط کارشناسان شرکت روسیه و به وسیله یک فلش به رایانه‌های نیروگاه اتمی بوشهر منتقل شده است.[۱۲] به گفته خبرگزاری تابناک این فرد جاسوس دوجانبه ایرانی و عضو سازمان مجاهدین خلق ایران است که حافظه را به تجهیزات ایران وارد کرده‌است[۱۹].

کشورهای آسیب‌دیده

یک مطالعه درباره گسترش استاکس‌نت که توسط سیمانتک انجام گرفت، نشان داد که کشورهای آسیب دیده اصلی در روزهای اولیه انتشار ویروس، ایران، اندونزی و هند بودند:[۲]

کشورکامپیوترهای آلوده‌شده
ایران ۵۸٫۸۵%
اندونزی ۱۸٫۲۲%
هند ۸٫۳۱%
آذربایجان ۲٫۵۷%
ایالات متحده ۱٫۵۶%
پاکستان ۱٫۲۸%
دیگر ۹٫۲%

عملکرد

استاکس‌نت از طریق رایانامه و حافظه‌های جانبی منتشر می‌شود.این بدافزار پس از آلوده ساختن سیستم، فایل‌های زیر را در سیستم کپی می‌نماید:

  1.  %Windir%infmdmcpq3.PNF
  2.  %Windir%infmdmeric3.PNF
  3.  %Windir%infoem6C.PNF323
  4.  %Windir%infoem7A.PNF
  5.  %windir%system32driversmrxcls.sys
  6.  %windir%system32driversmrxnet.sys

و برای راه‌اندازی سرویس‌های خود پس از بالا آمدن ویندوز کلیدهای زیر را در رجیستری ویندوز نصب می‌کند:

  1. HKLMSystemCurrentControlSetServicesServicesMRxNet
  2. HKLMSystemCurrentControlSetServicesServicesMRxCls

سپس این بدافزار در حافظه سیستم مقیم شده و برای عبور از دیوار آتش سیستم، کدهای خود را به اینترنت اکسپلورر تزریق می‌کند و پس از جمع آوری اطلاعات مربوط به شبکه‌ها و پیکربندی آنها در رایانه قربانی سعی به ارتباط با وب‌گاه‌های زیر از طریق راه دور می‌کند:

  • www.windowsupdate.com
  • www.msn.com
  • www.mypremierfutbol.com
  • www.todaysfutbol.com

استاکس نت همچنین برای گسترش و انتشار خود در سیستم‌های دیگر، فایل‌های زیر را در حافظه‌های جانبی که به رایانه‌های آلوده شده متصل شوند، کپی می‌کند :

  1.  %DriveLetter%~WTR4132.tmp
  2.  %DriveLetter%~WTR4141.tmp
  3.  %DriveLetter%Copy of Shortcut to.lnk
  4.  %DriveLetter%Copy of Copy of Shortcut to.lnk
  5.  %DriveLetter%Copy of Copy of Copy of Shortcut to.lnk
  6.  %DriveLetter%Copy of Copy of Copy of Copy of Shortcut to.lnk

هدف

بنابر اظهارنظر کارشناسان سیمانتک، این بدافزار سیستم‌هایی را هدف قرار داده است که دارای یک مبدل فرکانس هستند که نوعی دستگاه برای کنترل سرعت موتور است. بدافزار استاکس نت به دنبال مبدل‌هایی از یک شرکت در فنلاند و یا تهران بوده است. استاکس نت به دنبال این دستگاه‌ها بر روی سیستم قربانی می‌گردد و فرکانسی را که دستگاه‌های مذکور با آن کار می‌کنند، شناسایی کرده و به دنبال بازه‌ای از ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ هرتز می‌گردد. دستگاه‌های صنعتی که از این مبدل استفاده کنند بسیار محدود هستند و غالباً در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم استفاده می‌شوند. هدف استاکس نت را نمی‌توان نیروگاه‌های هسته‌ای ایران دانست؛ به این دلیل که در این مراکز از این مبدل‌ها استفاده نمی‌شود. بنابراین مرکز غنی‌سازی نطنز تنها مرکز است که می‌تواند هدف احتمالی آن قرار گیرد.

این بدافزار فرکانس‌های مبدل را ابتدا تا بالاتر از ۱۴۰۰ هرتز بالا می‌برد و سپس آن را تا کمتر از ۲ هرتز پایین می‌آورد و سپس آن را فقط برای بالاتر از ۱۰۰۰ هرتز تنظیم می‌کند. در اصل، این بدافزار سرعتی را که موتور با آن کار می‌کند، به هم می‌ریزد که می‌تواند منجر شود هر اتفاقی بیفتد. برای مثال کیفیت محصول پایین آید و یا اینکه اصلاً تولید نشود، مثلاً تأسیسات غنی سازی نمی‌توانند به درستی اورانیوم را غنی سازی کند. این کار همچنین می‌تواند منجر به خرابی موتور به صورت فیزیکی نیز بشود.[۲۰]

پیشگیری و پاکسازی

برای پاکسازی سیستم بصورت دستی ابتدا باید را غیر فعال نمود سپس در حالت تمام فایل‌ها و کلیدهای کپی شده توسط بدافزار در سیستم را پاک کرد. همچنین برای پیشگیری از آلوده شدن به استاکس‌نت لازم است نقص امنیتی موجود در ویندوز را با استفاده از اصلاحیه منتشر شده توسط مایکروسافت برطرف کرد.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 28 تير 1394برچسب:, | 14:50 | نويسنده : MiLAD |
هواپيماي جنگي چند كاره و ضد رادار "اف-‪Joint Strike Fighter)"۳۵‬ ‪Lightning 2‬ ‪ (F-35‬با سرمايه‌گذاري مشترك و ‪ ۲۷۶/۵‬ميليارد دلاري آمريكا، كانادا، انگليس، ايتاليا، هلند، استراليا، نروژ، دانمارك و تركيه در حال توليد است. سنگاپور و اسراييل در اين طرح مشاركت دارند اما هنوز هزينه‌هايي متقبل شده را پرداخت نكرده‌اند.

 


گران قيمت‌ترين هواپيماي جنگنده جهان كه با سرمايه‌گذاري مشترك ‪ ۹‬كشور جهان توليد مي‌شود نخستين پرواز آزمايشي خود را با موفقيت انجام داد.


به گزارش خبرگزاري رويترز، هواپيماي جنگي چند كاره و ضد رادار "اف-‪Joint Strike Fighter)"۳۵‬ ‪Lightning 2‬ ‪ (F-35‬با سرمايه‌گذاري مشترك و ‪ ۲۷۶/۵‬ميليارد دلاري آمريكا، كانادا، انگليس، ايتاليا، هلند، استراليا، نروژ، دانمارك و تركيه در حال توليد است. سنگاپور و اسراييل در اين طرح مشاركت دارند اما هنوز هزينه‌هايي متقبل شده را پرداخت نكرده‌اند.

شركت آمريكايي "لاكهيد مارتين"، نخستين تامين‌كننده وزارت دفاع آمريكا، طراحي و ساخت سه مدل از اين هواپيماي فوق پيشرفته را بر عهده گرفته است.

نخستين نمونه جنگنده "اف-‪ ،"۳۵‬روز جمعه در آسمان تگزاس به پرواز درآمد و به رغم موفقيت نسبي، مجبور شد به علت يك پيغام هشدار مربوط به سامانه كنترل سرعت و ارتفاع هواپيما، به جاي زمان پرواز تعيين شده ‪۶۰‬ دقيقه‌اي، پس از ‪ ۳۸‬دقيقه پرواز به زمين بازگردد.

قيمت ارزان‌ترين مدل جنگنده جديد "اف-‪ ۴۵ "۳۵‬ميليون دلار و قيمت گران‌قيمت‌ترين مدل آن با قابليت پرواز عمودي و نيز فرود روي ناوهاي هواپيمابر، ‪ ۶۰‬ميليون دلار اعلام شده‌است.

شركت "لاكهيد مارتين" براي ساخت اين جنگنده خود با چندين شركت قطعه‌ساز آمريكايي ديگر قرار داد بسته‌است و به طور مثال يكي از دو موتور اين جت توسط شركت "يونايتد تكنالوجيز" و موتور ديگر آن با همكاري "جنرال موتورز" و "رولز-رويس" توليد مي‌شوند.

"لاكهيد مارتين" در سال ‪ ۲۰۰۱‬و پس از ‪ ۵‬سال رقابت با شركت "بويينگ" موفق شده بود در مزايده تعيين توليدكننده اين جت فوق پيشرفته، به پيروزي برسد.

در پرواز آزمايشي روز جمعه، اين هواپيما تا ارتفاع ‪ ۱۵‬هزارپايي اوج گرفت و با انجام مانورهاي خاص، سامانه‌هاي كنترل، هدايت و نيز موتور آن مورد آزمايش قرار گرفتند. دومين پرواز آزمايشي اين هواپيماها در روزهاي آينده انجام خواهد شد.

پيش‌بيني مي‌شود هواپيماي "اف-‪ "۳۵‬در آينده جايگزين گستره وسيعي از جنگنده‌هاي قديمي‌تر از جمله هواپيماهاي "اي-‪" ،"۱۰‬اف-‪" ،"۱۶‬اف/اي-‪،"۱۸‬ "هورنت" و جنگنده‌هاي عمودخيز "هرير"(‪ (Harrier‬انگليس شود.

وزارت دفاع آمريكا تا سال ‪ ۲۰۲۷‬در مجموع دو هزار و ‪ ۴۴۳‬عدد از اين جت جنگنده جديد را براي نيروي هوايي، نيروي دريايي و نيروي زميني ارتش آمريكا خريداري خواهد كرد و انگليس و ساير كشورهاي حاضر در اين طرح نيز تا سال ‪ ۲۰۱۴‬استفاده از اين جنگنده در ارتشهاي خود را آغاز مي‌كنند.

پيش‌بيني مي‌شود در نهايت ‪ ۳‬هزار و ‪ ۱۰۰‬فروند از اين هواپيما در ارتشهاي كشورهاي حاضر در اين طرح به خدمت گرفته شوند و ‪ ۲‬هزار فروند ديگر از آنها نيز به ساير كشورها جهان فروخته شوند.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 28 تير 1394برچسب:, | 14:20 | نويسنده : MiLAD |

 

estimated-age-of-the-earth(1)

دید کلی

از روزی که انسان برای نخستین بار شروع به نوشتن افکار خود کرد، پیوسته نگران موقعیت خود در عالم لایتناهی بوده است. لیکن تا سال ۱۷۸۸ و نوشته‌های «جیمز هاتن» ، مفهوم زمان تقریبا نامحدود ، تنها برای انسان دارای معنا بود و زمین صرفا در یک چارچوب موقتی مورد نظر قرار می‌گرفت. در اندیشه انسان قرون وسطی ، زمین از نظام بسته‌ای تشکیل می‌شد که از آغاز آن چندان وقتی نمی‌گذشت و عاقبت آن هم چندان دور نبود.

تاریخچه تخمین عمر زمین

از آنجایی که زمان غیر قابل لمس است، تصور ابعاد زمان نیاز به بصیرت ذهنی داشت که طبیعت ‌گرایان قرن هفدهم قادر به پذیرش آن نبودند، بنابراین نگرش قرون وسطایی کوتاه بودن زمان دنیوی همچنان باقی ماند. محققین مسیحی آن زمان بطور کلی می‌پنداشتند که سن زمین در حدود ۶۰۰۰ سال است، رقمی که بر اساس قبول نوشته‌های باستانی عبرانی قرار است.

سیر تحولی و رشد

تخمین عمر زمین از مدتهای بسیار طولانی فکر دانشمندان را به خود مشغول کرده بود. دانشمندان مختلف سعی داشتند با روشهای مختلفی سن کره زمین را تخمین بزنند که از آن جمله می‌توان تخمین عمر زمین را بر اساس شوری آب اقیانوسها و محاسبه میزان رسوبگذاری ذکر کرد. در سال ۱۸۹۷ ، فیزیکدان معروف «لرد کلوین» (Lord Kelvin) قدمت و عمر زمین را به این صورت تعریف نمود که زمین در ابتدا به حالت مذاب بوده و بعد سرد شده است. وی همچنین اظهار نظریه‌هایی را بر اساس فرضیه‌هایی در مورد منشأ و مبدا حرارت خورشید به عمل آورد و ادعا کرد زمین سنی در حدود ۲۰ الی ۴۰ میلیون سال دارد.

در اوایل قرن بیستم ، «رادرفورد» (Ruther Ford) و «هولمز» (Holmes) در انگلیس و «بولتوود» (Boltwood) در آمریکا دریافتند که تجزیه عناصر ناپایدار جهت تولید ایزوتوپهای رادیوژنیک می‌توانند برای تعیین سن کانیها و سنگهای پوسته کره زمین مورد استفاده قرار گیرند. ولی روشها و تکنیکهای تحلیلی در آن زمان آنقدر دقیق نبود که بتواند مقدار ایزوتوپهای رادیوژنیک موجود در سنگها را تعیین نماید. در نتیجه منحصرا بعد از سال ۱۹۵۰ که اسپکترومتر (Spectrometer) اختراع گردید، تعیین سن سنگها به طریق ایزوتوپی معمول گردید از این مقاله سعی می‌شود تا روشهایی را که از ابتدا برای برآورد عمر زمین مورد استفاده قرار گرفته، مورد بحث قرار دهیم و در نهایت به روشی که امروزه استفاده می‌شود و دقیقتر است، اشاره کنیم.

estimated-age-of-the-earth

تخمین عمر زمین بر اساس شوری آب اقیانوسها

در سال ۱۷۱۵ «ادموند هالی» (Edmond Halley) ، منجم انگلیسی ، این مطلب را پیش کشید که سن زمین را می‌توان از روی مقدار شوری آب اقیانوسها محاسبه کرد. عملا نقشه این بود که مقدار شوری آب دریاها را با دقت تمام محاسبه و سپس عمل را ده سال بعد تکرار کنند، با محاسبه مقدار ازدیاد شوری آب در هر ده سال می‌توان زمان لازم برای تحصیل شوری آب فعلی را از آبهای شیرین اولیه بدست آورد. اگر هم چنین آزمایشی انجام شده باشد، هیچ ازدیادی در شوری آب اقیانوسها دیده نشد.

در اواخر قرن نوزدهم بعضی محققان با تجدید نظر در روش فوق و با تجزیه شیمیایی آب رودخانه‌ها ، مقدار سدیم اضافه شده به دریاها در هر سال توسط رودخانه‌های دنیا را محاسبه کردند. با دانستن حجم تقریبی آب اقیانوسهای امروزی و فرض اینکه آب اقیانوسهای اولیه شیرین بوده است و میزان ازدیاد سدیم توسط رودخانه‌های امروزی میانگینی برای تمام زمان زمین شناسی است، آنها زمان لازم برای تحصیل غلظت سدیم و شوری امروزی را محاسبه کردند. سرانجام نتیجه‌گیری کردند که از روز اولی که آب برای نخستین بار بر روی سطح زمین متراکم شد، ۹۰ میلیون سال می‌گذرد. امروزه ما می‌دانیم که تخمین هالی از سن اقیانوسهای زمین به مراتب کمتر سن واقعی آنهاست. دلیل عمده آن هم این است که او تعویض سدیمی را که میان آب دریا و سنگهای پوسته کره زمینی صورت می‌گیرد، بسیار ناچیز می‌پنداشت.

estimated-age-of-the-earth(3)

تخمین عمر زمین بر اساس میزان رسوبگذاری

هر که سنگهای رسوبی را مطالعه کرده باشد، می‌داند که طبقه‌ای ضخیم از ماسه سنگ می‌تواند در عرض یک روز ته‌نشین شود یا لایه نازک گل رسی که روی آن قرار می‌گیرد، ممکن است برای ته‌نشین شدن به ۱۰۰ سال زمان نیاز داشته باشد و سطح طبقه بندی میان آنها ممکن است نماینده مدت زمانی بیش از مجموع آنها باشد. برای ضخامت معینی از طبقات رسوبی میانگینی برای میزان رسوبگذاری وجود دارد. اگر تغییرات مهمی در شرایط محیط رسوبی رخ ندهد و فرسایش نیز در امر رسوبگذاری وقفه ایجاد نکند، ضخامت طبقات کم و بیش متناسب با زمان سپری شده خواهد بود.

زمین شناسان اواخر قرن نوزدهم تصور می‌کردند که می‌توانند در صورت تخمین میزان ته‌نشست در محیطهای رسوبی امروزی ، زمان مشخص شده توسط واحدهای سنگهای قدیمی مشابه را نیز معین کنند. آنها همچنین تصور می‌کردند که در صورت تعیین ضخامت کل طبقات رسوب کرده در گذشته ، خواهند توانست کل زمان زمین شناسی طی شده را تخمین بزنند.

تخمین سن زمین بر اساس سنگهای آسمانی

قسمت اعظم و در ضمن قدیمیترین بخش تاریخ زمین شناسی را بخش پرکامبرین تشکیل می‌دهد که معمولا از نظر سنگ شناسی مشخص است و می‌توان سنگهای متعلق به آن را را تشخیص داد. آزمایشات مختلف بر روی سنگهای این بخش ، اعداد متفاوتی را بدست داده که کمترین آنها ۶۰۰ میلیون سال و بیشترین آنها ۳.۵ میلیارد سال است. اگر تصور کنیم که پرکامبرین از ۳.۵ میلیارد سال پیش شروع شده ، زمان تشکیل زمین مسلما از این عدد بیشتر است و بنابراین برای تعیین سن زمین از عوامل دیگر نیز بایستی کمک گرفت.

یکی از این عوامل ، سنگهای آسمانی است. از آنجا که مطابق تمام نظریات موجود ، تشکیل زمین و سایر سیارات منظومه شمسی همزمان بوده است، با تعیین سن این سنگها می‌توان سن واقعی زمین را بدست آورد. حداکثر سنی که تا به حال برای سنگهای آسمانی بدست آمده ۴،۶ میلیارد سال بوده است. یکی دیگر از عواملی که به تعیین سن زمین کمک می‌کند، نمونه‌هایی است که از ماه گرفته شده و بر اساس تجزیه نمونه‌های مذبور عددی نظیر عدد فوق برای آنها حاصل شده است. بدین ترتیب می‌توان عدد ۴،۶ میلیارد سال را برای سن زمین در نظر گرفت.

estimated-age-of-the-earth(2)

تخمین عمر زمین بر اساس سرد شدن کره زمین

در بسیاری مناطق درجه حرارت معادن عمیق ازدیاد محسوس و یکنواختی را بر حسب ازدیاد عمق نشان می‌دهد. این افزایش حرارت نشان می‌دهد که دما از درون گرم زمین به طرف قسمت سرد خارجی آن جریان دارد و از پوسته زمین متصاعد می‌شود. این اتلاف گرما قابل اندازه گیری است و منطق « کلوین » (Kelvin) استدلال می‌کرد که اگر زمین با از دست دادن حرارت ، تدریجا در حال خنک شدن است، پس در زمان گذشته می‌بایست گرمتر بوده باشد. کلوین این پدیده را به صورت اتلاف حرارت از یک حالت مذاب اولیه در نظر گرفته بود و با مطالعه میزان جریان حرارت امروزی نشان داد که از نظر زمان زمین شناسی ، مسلما مدت زیادی از زمانی که زمین در حالت مذاب بوده، نگذشته است.

این زمان ظاهری تبلور پوسته جامد زمین ، حداکثر قدرت ممکن را برای حیات ، آنگونه که ما می‌شناسیم، مشخص کرد. عدم دسترسی به جزئیات مربوط به نقطه ذوب سنگها و هدایت گرما تحت شرایط حرارت و فشار زیاد ، مانع ارزیابی دقیق زمان تبلور می‌شد، لکن مدت تعیین شده بسیار کم بود. بر این اساس زمانی که کلوین بدست آورده بود، ۱۰۰ میلیون سال بود.

مواد رادیواکتیو

بعضی از مواد معدنی دارای خاصیت رادیواکتیو هستند، بدین معنی که از خود سه نوع اشعه خارج می‌سازند. اشعه خارج شده یا دارای بار الکتریکی مثبت است، که در این صورت به نام پرتو آلفا خوانده می‌شود و یا دارای بار اکتریکی منفی است که اشعه بتا خوانده می‌شود. نوع سوم اشعه که نزدیک به اشعه ایکس است، از نظر الکتریکی خنثی است و به نام اشعه گاما خوانده می‌شود. در اثر صدور این ذرات ، به مرور جسم به مواد دیگر تبدیل می‌شود.

مدت زمانی را که جهت نصف شدن اتمهای اولیه لازم است، به نام زمان نیم عمر می‌خوانند. زمان نیم عمر اجسام مختلف ، متفاوت است و از چند ثانیه تا چند میلیارد سال تغییر می‌کند. سنگهای تشکیل دهنده زمین معمولا حاوی یک یا چند ماده رادیواکتیو نظیر اورانیوم ، رادیوم ، توریوم و پتاسیم و… هستند. با در دست داشتن سرعت تجزیه و اندازه گیری مقدار اولیه و ماده تبدیل شده موجود در نمونه ، می‌توان زمانی را که از تجزیه نمونه می‌گذرد، بدست آورد و بر اساس همین روش است که سن زمین تعیین شده است.


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 25 تير 1394برچسب:, | 15:9 | نويسنده : MiLAD |


hanging-house-in-london(2)

کاونت گاردن (به انگلیسی: Covent Garden) که یکی از جاذبه های توریستی شهر لندن به شمار می رود نام یکی از محله های شیک و اشرافی نشین این شهر در انگلستان است که در بخش مرکزی لندن واقع شده است که ما می خواهیم شما را با این جاذبه گردشگری زیبا آشنا کنیم

در سال ۱۹۷۴ این جاذبه گردشگری لندن که به عنوان بازاری برای خرید و فروش انواع گل‌ها، میوه‌جات و سبزیجات شناخته شده بود به کاونت گاردن جدید منتقل شد و به‌ جای آن رستوران‌ها و فروشگاه‌های کوچکی را در میدان بازار قبلی بنا کردند.

هر ساله گردشگران زیادی به کاونت گاردن لندن می روند تا از نزدیک با شاهکار معماری زیبا و منحصر به فردی به نام « خانه معلق در باغ کاونت گاردن لندن » آشنا شوند.

این ساختمان زیبا در باغ کاونت گاردن لندن که میان زمین و هوا معلق است توسط یک هنرمند و معمار انگلیسی به نام Alex Chinneck طراحی شده است. نکته جالب در مورد این ساختمان خارق العاده که نام آن Take my lightning but don’t steal my thunder است این است که نیمی از این بنا به طور باور نکردنی در هوا شناور است.

این ساختمان آویزان در هوا در کاونت گاردن لندن که ۴۰ فوت ارتفاع دارد با ستون ها و دیوارهای شکسته حس آویزان بودن را در ذهن بیننده تداعی می کند.

در ادامه می توانید با مشاهده تصاویری از ساختمان معلق کاونت گاردن لندن با این خانه معلق و شگفت انگیز آشنا شوید:

hanging-house-in-london

hanging-house-in-london(1)

hanging-house-in-london(4) 




برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 23 تير 1394برچسب:, | 15:12 | نويسنده : MiLAD |

 

 

 

Museum red market

 

به گزار ش تازه منتشر شده  این موز مخلوطی از موز با انواع توت است که کشاورزان با مهارت و هنرمندی آنها را پیوند زده اند و توانسته اند مزه ها و طعم های بسیار خوشمزه ای بدست آورند. این موز به طور متوسط دارای ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم و همچنین سرشار از ویتامین C است.
این نوع موز معمولا در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند و تقریبا ۹ ماه طول می کشد تا کاملا رسیده شود.

کشورهایی همچون کاستاریکا، مکزیک و برخی کشورهای آفریقایی مانند تانزانیا و زنگبار محل رشد این موز قرمز رنگ هستند.




برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 18 تير 1394برچسب:, | 17:26 | نويسنده : MiLAD |

 

building-the-worlds-smallest-bluetooth-headset(2)

 

به گزارش تازه منتشر شده ،یک استارتاپ کالیفرنیایی، در حال جمع کردن سرمایه از طریق کیک‌استارتر برای راه‌اندازی پروژه ساخت Dot، کوچک‌ترین هدست بلوتوث دنیاست. این وسیله شگفت‌انگیز، آن‌گونه که گفته می‌شود دارای ابعادی برابر با ۱۳.۸ میلی‌متر در ۲۱ میلی‌متر است. وزن آن هم تنها ۳.۵ گرم است!

این پروژه آنقدر جذاب بود که توانست در ۱ ساعت تمام سرمایه مورد نیاز خود را جمع‌آوری کند! Dot دارای بدنه‌ای فلزی از جنس آلومینیم و پلی‌کربنات است و در ۳ سایز مختلف تولید خواهد شد. این هدست در آن واحد می‌تواند از طریق بلوتوث ۴.۰ به ۸ دستگاه متصل شود! (چه نیازی هست حالا؟!) توسعه‌دهندگان این دستگاه می‌گویند که این دستگاه دارای دکمه‌ای است که با فشار دادن آن می‌توانید تماس را جواب داده و یا سیری را فرا بخوانید. این هدست دارای شارژری قابل حمل است، که همانند یک پاوربانک کوچک می‌تواند هنگامی که از پریز برق دور هستید، ۶ بار هدست زیبای شما را کاملا شارژ کند.

building-the-worlds-smallest-bluetooth-headset(1)
Dot Charger سازندگان Dot نقشه‌هایی در سر دارند که بر اساس آن می‌خواهند این هدست را مجهز به میکروفن دوگانه و چراغ نشانگر LED کنند. این هدست کوچک کاملا ضد عرق و رطوبت هم هست و به همین خاطر در باشگاه قابل استفاده است. Dot در دو رنگ سفید و مشکی و به دو صورت مونو و استریو عرضه می‌گردد، البته همانطور که می‌دانید، تولید صدای استریو فقط با استفاده از دو عدد از از مدل‌های این هدست ممکن است. شارژر این هدست هم می‌تواند هم‌زمان دو هدست را شارژ کند.

building-the-worlds-smallest-bluetooth-headset
این ویژگی‌ها واقعا جذابند، اما این گجت مشکلی هم دارد و همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، عمر باتری آن است. با این اندازه کوچک نمی‌توان باتری خیلی بزرگی در این هدست قرار داد. باتری آن تنها به مدت ۱ ساعت گوش کردن به موسیقی یا ۱.۵ ساعت مکالمه دوام می‌آورد. البته همانطور که گفته شد، شارژر همراه آن می‌تواند این هدست را ۶ بار شارژ کند، اما هربار شارژ کردن آن نیم ساعت وقت می‌برد. پس برای ۶ ساعت گوش دادن موسیقی باید پس از هر ۱ ساعت گوش دادن، آن را نیم ساعت شارژ کنید. باتری این هدست تا یک روز عادی می‌تواند در کنارتان باشد. هم‌اکنون قادر هستید با ۵۹ دلار ناقابل مدل مونو، و با ۷۹ دلار مدل استریو را سفارش دهید.




برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 18 تير 1394برچسب:, | 17:23 | نويسنده : MiLAD |

آیفون (به انگلیسی: iPhone) یک گوشی هوشمند تلفن همراه است که در روز ۹ ژانویه ۲۰۰۷ (۱۹دی۱۳۸۵) توسط استیو جابز، مدیر عامل وقت شرکت اپل معرفی شد.

 

آیفون صفحه‌کلید ندارد و فقط از یک کلید home برخوردار است که با فشردن آن کاربر به صفحه اصلی یا خانه منتقل می‌شود. از صفحه حساس لمسی بهره می‌گیرد، که می‌توان با آن تایپ کرد، شماره گرفت و برنامه‌های گوناگون مبتنی بر وب و سیستم‌عامل iOS، را اجرا کرد.

آیفون دارای یک صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی است (البته آیفون ۵، دارای صفحه نمایش ۴ اینچی است)، ارتفاع آن ۴٫۵ اینچ، عرض آن ۳٫۴ اینچ و ضخامتش ۰٫۵اینچ است.

سیستم‌عامل این گوشی بر مبنای مک اواس است و iOS نام دارد. آی‌فون از مرورگر وب سافاری – مرورگر اصلی اپل – بهره می‌گیرد.

زمان عرضه آیفون:
نخستین بار کمپانی اپل در تاریخ ۲۹ ژوئن سال ۲۰۰۷ میلادی آیفون را روانه بازارهای آمریکا کرد. در این روز بسیاری از علاقه‌مندان با تشکیل صف‌های طولانی در برابر فروشگاه‌های اپل و شرکت AT& T در صف ایستادند تا جزو اولین کسانی باشند که این گوشی را می‌خرند. همچنین این گوشی از سال ۲۰۰۸، در بازارهای جهانی نیز عرضه شد. هدف گذاری اپل، فروش ۱۰ میلیون واحد از این دستگاه بود.

Philosophy(5)

مدل‌های گوشی آیفون:
آیفون (نسل اول) (۲جی، فلسفه نام‌گذاری این است که از تکنولوژی نسل دوم شبکه تلفن همراه استفاده می‌کند)
اولین نسل از ایفون جی‌پی‌اس: ندارد فیلمبرداری: ندارد

Philosophy(2)

آیفون ۳جی
تقریباً یک سال پس از طوفانی که اپل در ژانویه ۲۰۰۷ با معرفی اولین نسل iPhone به راه انداخت، دومین عضو این خانواده نیز با تغییرات کم و بیش قابل توجه به بازار ارائه گردیده‌است و دو فاکتور توزیع گسترده و حوزه قیمتی مناسب، آن را به بزرگترین رقیب برای iPhone کلاسیک بدل کرده‌است. دوربین:۲ مگاپیکسل جی‌پی‌اس: دارد فیلمبرداری: ندارد

 

آیفون ۳جی‌اس
ایفون نسل سوم ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ ابعاد: ۱۲٫۳×۶۲٫۱×۱۱۵٫۵ میلیمتر وزن: ۱۳۵ گرم بلوتوث: نسخه ۲٫۱ مشخصات دوربین: ۳٫۲ مگاپیکسل رزولشن عکس: ۱۵۳۶×۲۰۴۸ پیکسل فیلم برداری: دارد کیفیت فیلم برداری: VGA

Philosophy(4)
آیفون ۴
دوربین: ۵ مگاپیکسل فیلم برداری دارد کیفیت فیلم برداری: HD

Philosophy(8)

آیفون ۴اس
دوربین: ۸ مگاپیکسل امکان دریافت دستورها صوتی و پردازش هوشمند، از لحاظ ظاهری تغییر با مدل قبلی ندارد، قدرت پردازش بالاتر با استفاده cpu دو هسته ایی. امکان فیلم برداری با کیفیت full HD 1080

 

Philosophy(1)
آیفون ۵
ایفون نسل پنج ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۱۲ ابعاد: ۱۲۳٫۸ × ۵۸٫۶ × ۷٫۶ میلیمتر وزن۱۱۲ گرم نسخه بلوتوث: نسخهٔ ۴٫۰ باA2DP مشخصات دوربین: ۸٫۰ مگاپیکسل فیلم برداری دارد کیفیت فیلم برداری: قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD در ابعاد ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه مدل پردازنده: Apple A6 Chipset, Dual-Core ARM Cortex-A15 CPU جنس بدنه: آلومینیوم ورژن سیستم عامل: iOS 6.0

Philosophy

آیفون ۵سی
ایفون نسل ششم ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۳ ابعاد: ۷٫۶ × ۵۸٫۶ × ۸ میلیمتر وزن ۱۳۲ گرم نسخه بلوتوث: نسخهٔ ۴٫۰ باA2DP مشخصات دوربین: ۸٫۰ مگاپیکسل فیلم برداری دارد کیفیت فیلم برداری: قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD در ابعاد ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه مدل پردازنده: Apple A6 Chipset, Dual-Core ARM Cortex-A15 CPU جنس بدنه: پلاستیک همراه با یک لایه فلز که در پشت قاب قرار گرفته است ورژن سیستم عامل: iOS 7.0

iphone-2-philosophy
آیفون ۵اس
ایفون نسل هفتم ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۳ ابعاد: ۷٫۶ × ۵۸٫۶ × ۸ میلیمتر وزن ۱۱۲ گرم نسخه بلوتوث: نسخهٔ ۴٫۰ باA2DP مشخصات دوربین: ۸٫۰ مگاپیکسل دوربین با لنز ۵ لایه و گشادگی f/2.2 و فلاش True Tone و لرزش گیر فیلم برداری دارد کیفیت فیلم برداری: قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD در ابعاد ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل و ضبط ویدیو ۱۲۰ فریم بر ثانیه در حالت اسلوموشن مدل پردازنده: چیپ جدید A7 پردازنده ۶۴ بیتی و گرافیک جدید، ۲ برابر سریع تر نسبت به مدل‌های قبلی حسگر اثر انگشت با نام Touch ID ورژن سیستم عامل: iOS 7.0

Philosophy(6)
آیفون ۶
آیفون ۶ نسل هشتم گوشی‌های هوشمند اپل است که در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۱۴ عرضه شد. اپل در ۲۴ ساعت نخست عرضه این گوشی توانست ۴ میلیون دستگاه از این دو مدل را به فروش برساند. ضخامت این گوشی ۶.۹ میلی‌متر است که باریک‌ترین آیفون ساخته شده تاکنون است. همچنین صفحه نمایش ۴.۷ اینچی (تراکم ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ) از نوع لمسی خازنی با ۱۶ میلیون رنگ از دیگر مشخصات آن است. آیفون ۶ در سه مدل ۱۶ ، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده و به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز است ضمن اینکه قادر به فیلمبرداری اسلوموشن با سرعت ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم برثانیه و همچنین مجهز به امکان تایم‌لپس است. نسبت به مدل قبلی این گوشی از پردازنده دو هسته‌ای A8 و حافظه اجرایی ۱ گیگابایت سرعت عملکرد سریع‌تری برخوردار است. همچنین امکان پرداخت موبایلی Apple Pay نیز به امکانات این گوشی اضافه شده است. این گوشی با سیستم عامل آی‌او‌اس هشت عرضه شده است.

آیفون ۶ پلاس
آیفون ۶ پلاس همزمان با آیفون ۶ در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۴ معرفی شد و با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی به نوعی نخستین فبلت اپل به حساب می‌آید. بخش عمده مشخصات این گوشی با آیفون ۶ یکسان است اما با افزایش اندازه صفحه نمایش وزن آن به ۱۷۲ گرم رسیده است. دوربین پشتی این دستگاه ۸ مگاپیکسل و دوربین جلویی ان ۲.۱ مگاپیکسل است. آیفون ۶ پلاس مانند نسل‌های پیشین از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و در سه نسخه ۱۶ ، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است. پردازنده این دستگاه از نوع ۶۴ بیتی A8 است و از سیستم عامل آی‌او‌اس ۸ پشتیبانی می‌کند. آیفون ۶ پلاس به جز اندازه صفحه نمایش و وزن یک تفاوت با آیفون ۶ دارد و آن ثابت کننده تصویر در هنگام تصویربرداری است.

Philosophy(10)وسایل جانبی آیفون:

Philosophy(7)

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 18 تير 1394برچسب:, | 12:30 | نويسنده : MiLAD |


do-aliens-exist(1)

موجودات فضایی وجود دارند یا نه ؟ این سوالی است که سالها مطرح هست و ذهن خیلیها رو به خودش مشغول کرده و شاید شما هم به این موضوع علاقه مند باشید . بسیاری از افراد به وجود داشتن اونها اعتقاد دارند و نظریه های خودشون رو با دلایل مختلف مطرح می کنند . از طرفی وارد شدن آدمهای فضایی به زمین و دوست شدن اونها با انسان و یا نابود کردن نوع بشر ، موضوع بسیاری از فیلم های علمی و تخیلی شده است و بعد از دیدن این فیلم ها دوباره به سوال نخست برمیگردیم ، آیا آدم فضایی واقعا وجود داره ؟!

از فیلم که بگذریم ، شواهد علمی ای وجود داره که میگه بله ، موجودات فضایی وجود دارند و ممکنه که در آینده به ملاقات ما بیان و یا ما اونها رو ملاقات کنیم .حالا ما در این مطلب آسمونی ۵ دلیل قانع کننده برای تایید آدم فضایی داریم که در ادمه مطلب می توانید مشاهده فرمایید.

 

۱- با وجود ستاره ها و سیاره های بسیار زیادی که وجود دارند ، زندگی موجودات دیگری در فضا به غیر از انسان محتمل به نظر میرسه ، گرچه نمیشه به طور ۱۰۰% و قاطع این مساله رو بیان کرد ولی مطالعات نجومی نشان دهنده این هست که نزدیک ۵۰% یعنی نیمی از سیارات موجود در کل عالم هستی ، سیاراتی هستند که قابلیت زندگی و رشد گیاهان رو دارند . بنابر تخمین دانشمندان تنها در کهکشان راه شیری تریلیونها سیاره وجود داره و غیرمنطقی نیست که انتظار داشته باشیم یکی از این سیارات هم مانند زمین دارای حیات باشند . 

 

۲- آب در سایر سیارات به غیر از زمین هم وجود داره ، همونطور که همه ما میدونیم ، این مایع برای زندگی بسیار حیاتی و مهم هست . شواهد نشان دهنده ی وجود آب در سطح مریخ هست و همچنین یوروپ ( یکی از قمرهای سیاره مشتری ) دارای اقیانوسی از مایعات است . همینطور در ونوس ( زهره ) ، تایتان و انکلاجوس ( از اقمار زحل ) و چند قمر دیگه آب مشاهده شده است .

do-aliens-exist

۳- زندگی در سطح زمین به سرعت توسعه پیدا کرد ، سن زمین به طور تخمینی در حدود ۴.۵ بیلیون سال بیان شده است . با توجه به شواهد وجود زندگیهای پیشین و اولیه ، از حدود ۳.۴ بیلیون سال پیش حیات در استرالیای امروزی در قالب زندگی باکتریایی دیده شده است که از اونها با نام استروماتولیت یاد میکنند . دانشمندان اعتقاد دارند که باکتری ها از نظر بیولوژیکی و زیست شناختی ساختار پیچیده ای دارند و همین باعث ایجاد نظریه ای میشه که حیات حتی قبل از این باکتری ها در سطح کره ی زمین وجود داشته که منجر به وجود این باکتریها شده است .

 

۴- حیات در شرایط طاقت فرسا هم وجود دارد ، هرکجا که قدم بگذارید ، حتی در اعماق زمین ( مهم نیست چقدر عمیق و تاریک باشه ) آثاری از حیات مشاهده شده است . حیات میتونه در هر شرایطی وجود داشته باشه و این دلیلی است برای اینکه امیدوار باشیم تا موجودات دیگری در جای دیگری از این جهان بی انتها وجود دارند . گفته میشه مریخ شرایط آب و هوایی بسیار نامساعدی داره ولی میکروبهایی در سطح زمین وجود دارند که به سادگی میتونند با شرایط مریخ سازگار بشوند و در اون شرایط زنده بمانند و تولید مثل کنند .

 

۵- پیام های دریافت شده ، سالهاست که دانشمندان در پی یافتن پاسخ این سوال هستند و رادیو تلسکوپ های بسیار بزرگی که ساخته شده اند ، پیامها و سیگنالهایی رو دریافت کرده اند که ناشناخته هستند و این احتمال وجود داره که توسط سایر موجودات برای برقراری ارتباط با بشر ارسال شده باشند . از معروفترین این سیگنالها در ۱۵ آگوست سال ۱۹۷۷ در دانشگاه اوهایو امریکا ثبت شد . این سیگنال هرگز شرح داده نشد ولی زمانی که ثبت شد ، دانشمندان رو به قدری شگفت زده کرد که در تمام دست نوشته های موجود عبارت “WoW” رو میشه دید!!

 

نگاهی به این دلایل ما رو به سمتی سوق میده که باور کنیم موجودات فضایی وجود دارند ، زندگی میکنند و واقعی هستند . در این موارد ، همیشه افراد شکاک ویا برخی اعتقادات مذهبی تحت هر شرایط این دلایل رو رد می کنند ولی چیزی که وجود داره شواهدی است که روز به روز روشنتر میشوند و به نظر میرسه خیلی زود ، در آینده ای نزدیک وقتی این سوال مطرح میشه که آیا موجودات فضایی وجود دارند ؟ با اطمینان پاسخ بدیم ، بله !

 

 راستی نظر شما چیه ؟ شما چی فکر میکنید ؟ حتما در بخش دیدگاه ها نظرتون رو بگید .


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 18 تير 1394برچسب:, | 12:30 | نويسنده : MiLAD |


the-battery-can-recharge-itself

۱۳۹۴/۰۴/۱۳

به گزارش مخترعان موفق به ساخت یک باتری منحصر به فرد شده‌اند که بر اساس استفاده از نور کارکرده و می‌تواند انرژی مورد نیاز خود را نیز تامین کند اما اکنون مخترعی موفق به ساخت باتری شده است که میتواند خود را شارژ کند !

دانشمندان برای مدت‌های طولانی به دنبال یافتن راهکاری برای رفع مشکل باتری‌ها هستند و در این میان استفاده از سلول‌های خورشیدی نیز برای این کار مفید نبوده است زیرا این سلول‌ها تنها قابلیت جذب نیروی ساتع شده از خورشید را دارند و امکان ذخیره‌سازی آن در آن‌ها وجود ندارد.

به همین دلیل نیز ذخیره انرژی به دست آمده مجددا به باتری‌هایی سپرده می‌شود که از نظر فناوری به عنوان نقطه ضعف تمامی دستگاه‌های امروزی محسوب می‌شوند، البته تنها مشکل در این میان را نمی‌توان عملکرد ضعیف باتری در نگه داشتن و ارائه انرژی دانست و باتری‌های لیتیومی در خود مواد شیمایی بسیار خطرناکی دارند که استفاده از آنها را دشوار ساخته است ولی به نظر می‌رسد که سرانجام دانشمندان هندی به راه حلی برای این موضوع دست پیدا کرده‌اند.

the-battery-can-recharge-itself(1)

یک تیم از دانشمندان شبه قاره هند با استفاده از روشی مدرن موفق به ساخت یک باتری ویژه شده‌اند که هم توانایی جذب نیرو از خورشید را داشته و هم می‌تواند این نیرو را درون خود ذخیره کرده و حتی برای خود بازیابی و تولید مجدد کند. این باتری از ساختار مایعی از جنس نیترات تیتانیوم به عنوان آنود استفاده کرده است که موجب می‌شود که این ماده در این باتری سیال باشد.
به این ترتیب این باتری می‌تواند در حین ارائه نیرو به دستگاه‌های خارجی، انرژی مورد نیاز خود را نیز مجددا تامین کرده و آن را ذخیره نماید. البته این باتری هنوز به مرحله نهایی از طراحی نریده است و در حال حاضر تنها می‌تواند یک فن برقی یا یک لامپ ال‌ای‌دی را برای مدت زمانی نزدیک به سی ثانیه فعال نگاه دارد ولی نوع رویکرد فناوری آن‌ می‌تواند آینده باتری‌های جهان را رقم بزند.





برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 18 تير 1394برچسب:, | 12:29 | نويسنده : MiLAD |


the-virus-that-controls-your-social-network

 

به گزارش برنامه نویسان شرکتeset به تازگی ویروسی از خانواده malwareها یافت شده است که با نفوذ به شبکه‌های اینترنتی کاربران، علاوه بر سرقت ترافیک اینترنت، مدیریت شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را به دست می‌گیرد. این تخریب‌گر که Linux/moose نام دارد، توسط تیم تحقیقاتی eset یافت شده که با فعالیت تقلبی در شبکه‌های اجتماعی در واقع قصد سرقت ترافیک شبکه کاربران را دارد.

این ویروس در ظاهر جدید خود به روتر شبکه‌های لینوکسی رخنه کرده و در مرحله اول ترافیک شبکه را می‌بلعد. پس از آن خود را با عنوان یک پروکسی به سیستم معرفی کرده و در نهایت کوکی‌ها را به سرقت برده تا با این روش بتواند سکان شبکه اجتماعی شما را به دست بگیرد. اینجاست که می‌تواند به جای شما مدیر شبکه‌های اجتماعی‌تان همچون فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام شود و پیغام‌های دیگران را از طرف شما بپسندد و یا کاربران دیگر را بدون اطلاع شما دنبال کند.

مدیران فنی پرشیاسیس بر این باورند که با توجه به گستردش استفاده کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی طی سال‌های اخیر، و استفاده تنها ۵ تا ۷ درصد این کاربران از آنتی ویروس‌ها و نرم افزارهای امنیتی، احتمال رخنه این کرم مخرب به شبکه‌های ایرانیان بسیار زیاد است. لذا استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی و به روز رسانی آن‌ها را به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه می‌کنند.

لازم به ذکر است این نوع malware پس ازعدم شناسایی توسط آنتی ویروس‌های غیر اورجینال و به روز نشده، سعی می‌کند با دور زدن مسیر روترها از نقطه‌ای دیگر از جهان به شبکه شما وارد شود تا با حمله به DNS و از بین بردن دیگر malwareها، شبکه شما را به تسخیر خود در آورده و مالک شبکه‌های اجتماعی شما شود.

یکی از محققین بخش malware شرکت eset درباره Linux/moose می‌گوید: “این ویروس دسترسی‌هایی برای خود ایجاد می‌کند تا بتواند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کند. متاسفانه نرم افزارهای امنیتی از طرف کاربران جدی گرفته نمی‌شوند و همین باعث شده این گونه تهدیدها روز به روز افزایش یافته و شبکه‌ها را تخریب کنند.”

 


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 18 تير 1394برچسب:, | 12:24 | نويسنده : MiLAD |


a-star-has-a-diamond-core

 

۵۰ سال نوری آن‌طرف‌تر از کره زمین، ستاره‌ای به نام لوسی وجود دارد که هسته‌اش تبدیل به الماس شده است. هسته‌ی این ستاره در واقع بزرگترین الماس در کهکشان است. وزن این الماس ۱۰ میلیارد تریلیون تریلیون قیراط است؛ که مسلما حتی تصور چنین چیزی برای بشر دشوار است. سنگین‌ترین الماسی که بر روی زمین وجود دارد الماسی است به وزن حدودا ۵۰۰ قیراط.

 

زمانی که سوخت ستاره‌ای، معمولا هیدورژن، به پایان می‌رسد منجربه ایجاد هسته‌ای بلور شده و داغ می‌شود. برای سال‌ها محققان بر این عقیده بودند که هسته ساخته شده از کربن به الماس تبدیل می‌شود، اما این یک فرض است و مدرکی برای دفاع از آن وجود ندارد.

 

اما در ۲۰۰۴، منجمان مشخص کردند که لوسی حقیقتا هسته‌ی بسیار بزرگی از الماس دارد و مدلی از آن را ارایه کردند.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 18 تير 1394برچسب:, | 12:23 | نويسنده : MiLAD |


 امروزه بییش ترین سهم تولید تلویزیون به فناوری های ال سی دی و ال ای دی و پلاسما اختصاص یافته است.

در گذشته ای نه چندان دور خرید تلویزیون هایی با اندازه های بزرگ یک رویا برای افراد بود در حالیکه امروزه یک امر عادی است اما هنوز هم برای عموم مردم پس از گذشت چند سال طرز عملکرد و تفاوت های تکنولوژی های پلاسما و ال سی دی نامفهوم و پیچیده میباشد.به خصوص اینکه هنگامیکه برای خرید به فروشگاه مراجعه میکنند با توضیحات متفاوتی از طرف فروشندگان مواجه می‌شوند و نمیتوانند تصمیم درستی را اتخاذ کنند ما تصمیم دارم در این مقاله آسمونی به بررسی این دو فناوری پرداخته تا شما را با آنها آشنا کنم تا در انتخاب خود گزینش های بهتر و مناسبتری را انجام داده و استفاده بهینه را از این تکنولوژی های روز ببرید.و پس از خرید کمتر به پشیمانی دچار گردید.

 

معرفی تکنولوژی ها:

پنل تلویزیون های پلاسما و ال سی دی و ال ای دی تقریبا مشابه هستند.
در پنل پلاسما که فناوری قدیمی تری است هر نقطه ( پیکسلpixel ) روی صفحه بصورت حباب شیشه ای با پوشش فسفر بسیار ریز که با انواعی از گاز پر شده است که از سه سلول به رنگ های اصلی تشکیل شده است که با عبور جریان الکتریکی مناسب با تصویر از هرکدام از این سلول ها، نور متساعد شده از هر رنگ و تداخل آنها با هم رنگ های ترکیبی و اصلی تصویر را تشکیل می‌دهد .حال آنکه در پنل ال سی دی که فناوری جدیدتری است هر پیکسل از سه سلول با رنگ های اصلی ولی از جنس کریستال مایع تشکیل شده که پس از عبور جریان هر سلول کریستال متناسب با جریان پلاریزه شده، و تشکیل رنگ های تصویر را می‌دهند ولی بدلیل اینکه این سلول ها نوری از خود ساتع نمی‌کنند با قرار دادن یک صفحه نورانی (LED backlight) پشت پنل تصویر تشکیل می‌گردد.
در ال ای دی ها این منبع نور مجموعه ای از ال ای دی هاست که گرمایی ساتع نمیکنند. و بهترین تکنولوژی در این زمینه هستند.

 

در حال حاضر دو نوع LED backlight وجود دارد :

مستقیم که سازنده روی بخشهای صفحه تصویر کنترل بیشتری برای ایجاد تصویر بهتر دارد و در مرکز و پشت صفحه تصویر قرار می‌گیرد و
لبه ای که LED ها را کنار هم و دور صفحه تصویر زیر قاب تلویزیون قرار داده اند و در داخل پنل آینه ای است که نور را به صفحه تصویر می تاباند.این فناوری برای تولید تلویزیون های باریکتر به کار میرود که امروزه در حال تولید این نوع بیشتر میباشند.که همین ال ای دی ها هستند.

Difference-between-LCD-and-LED-and-Plasma-TVs1

کنتراست(درجه اختلاف میان تاریک‌ترین و روشن‌ترین رنگ) تصویر در ال‌ سی ‌دی‌ ها، ال ای دی و پلاسما:

کیفیت رنگ و و تضاد رنگها در پلاسما خیلی بهتر از ال سی دی می باشد ، دلیل این است که نقاط با رنگ مشکی بدلیل خاموش بودن هر پیکسل بطور کامل سیاه دیده شده و رنگها برجسته تر و شفاف تر دیده میشوند که این پدیده را تصویر با کنتراست بالا جهت برتر شدن جزئیات تصویر می نامند.همچنین رنگهای روشن تر را نیز بهتر نشان میدهد.
اما در ال سی دی بدلیل وجود صفحه نورانی پشت پنل عبور پرتو های نورانی از لای پیکسل ها در ال سی دی بوجود آوردن تصویر با کنتراست بالا را مشکل کرده زیرا در هر صورت مقداری نور از بین پیکسلها نشت کرده و سیاهی کامل را از بین میبرد . همچنین نشتی نور،خلوص رنگ را نیز تحت تاثیر قرار میدهد اگرچه که در ال سی دی های تولید شده هر روز این نقیصه جبران شده و رو به بهبود است.
در ال ای دی نشت نور تقریبا وجود ندارد که باعث می‌شود ‌نقاط سیاه را تاریکتر تولید کند که برای چشم عمیقتر به نظر میرسد و رنگهای روشن و سفید، براق و واضح باقی میمانند.نتیجه اینکه کل تصویر کاملا طبیعی تر به نظر بیننده می‌رسد.

 

وضوح

هر سه فناوری وضوح‌ های بالا را پشتیبانی می‌کنند، با این تفاوت که در ال‌ سی ‌دی و ال ای دی ‌هایی با اندازه کوچک هم امکان ایجاد وضوح‌های بالا وجود دارد.
در پلاسما وضوح‌هایی فوق العاده بالا تنها در اندازه‌های بزرگ پنجاه اینچ به بالا یافت می‌شود. در صورتی که در ال‌ سی ‌دی حتی در مدل‌های ۴۲ یا ۴۵ اینچ هم شاید این وضوح را بیابید.
رزولوشن ال سی دی و ال ای دی از پلاسما بیشتر می‌باشد بدین معنی که تعداد نقاط یا پیکسل های تشکیل دهنده تصویر در سطح صفحه نمایش در ال سی دی و ال ای دی بیشتر از پلاسما بوده که باعث تیز بودن تصاویر و مشاهده بهتر جزئیات تصاویر می گردد.
فقط توصیه ای که بنده دارم اینست که یا جهت آنتن را درست انتخاب کنید یا حدالامکان از دیش برای گرفتن ۸ کانال کشور استفاده کنید چون در صورت مشکل در گرفتن تصاویر از آنتن از خرید خود پشیمان میگردید چراکه با وجود وضوح تصویر در این تلویزیونها مشکلات کانالها به وضوح قابل تشخیص است.

 

زاویه دید

در مدل های اولیه یکی از مشکلات ا‌ل‌سی‌دی زاویه دید بود. وقتی شما از کناره‌ها به تصویر تلویزیون نگاه می‌کردید، دارای سطح روشنایی و رنگ متفاوت بود.
این مسئله اکنون تا حدود زیادی حل شده و شما می‌توانید تلویزیون‌هایی با زاویه دید ۱۷۸ درجه در بازار بیابید.
در مورد تلویزیون‌های پلاسما این مسئله وجود ندارد.و هر چه از پلاسما دورتر شوید گویا وضوح تصویر کم نگردیده است.و تصویر واضح و نمایان است. همچنین تصویر روی پلاسما سه بعدی و عمیق‌تر به نظر می‌آید. تصاویر در تلویزیون‌های ال‌ سی‌ دی اندکی تخت‌تر به نظر می‌رسند.
در ال ای دی ها این مشکل حل شده است و تصاویر مثل پلاسما دارای عمق هستند.

 

روشنایی تصویر

همان‌طور که در بالا اشاره شد، در ال‌سی‌دی از یک منبع نوری جداگانه برای ایجاد نور استفاده می‌شود که می‌توان میزان نور آن را به سادگی با توجه به محیطی که تلویزیون در آن قرار دارد، کم یا زیاد کرد. در صورتی که در پلاسما هر سلول نور مورد نیاز خود را تولید می‌کند. به همین خاطر در محیط‌های پرنور و در فضای آزاد ممکن است دیدن تصاویر تلویزیون‌ها پلاسما اندکی سخت‌تر باشد. به همین خاطر اگر توجه کرده باشید فروشندگان تلویزیون ، پلاسماها را در محیط های تاریک تر قرار میدهند و ال سی دی ها را در نور و روشنایی میگذارند.
البته امروزه مدل های جدید پلاسما با پوشش anti – reflective به بازار آمده که این مشکل را ندارد. 

Difference-between-LCD-and-LED-and-Plasma-TVs2

Burn-In

یکی از مشکلات پلاسما امکان ایجاد Burn-In در تلویزیون است. به این معنی که اگر یک تصویر ثابت برای مدتی طولانی روی صفحه تلویزیون باقی باشد، ممکن است شبحی از آن تصویر برای یک مدت کوتاهی باقی بماند. البته از آن جایی که تصاویر تلویزیون معمولاً متحرک‌اند، این مسئله بیشتر در مورد آرم‌های شبکه‌های تلویزیونی در گوشه‌ها اتفاق می‌افتد.
البته Burn-In با پیشرفت فناوری ساخت دیگر مشکل نیست و بسیاری از تولیدکنندگان در تلویزیون‌های خود این مسئله را با قرار دادن امکاناتی همانند Anti-Burn برطرف کرده‌اند.
همچنین اگر این اتفاق نیز بیفتد که کاملا ندرتا می افتد پس از چند روز خود بخود برطرف می شود پس نگران کننده نیست.
در ال ‌سی‌ دی و ال ای دی ها هم مسئله پیکسل سوخته همانند مانیتورهای ال‌ سی ‌دی وجود دارد، ولی به علت اندازه بزرگ‌تر تلویزیون نسبت به مانیتورحرکت و تغییر رنگ دائم و همچنین فاصله دورتری که شما از تلویزیون قرار می گیرید، حتی در صورت وجود چند عدد از آن‌ها چندان آزار‌دهنده نخواهند بود.

 

پخش تصاویر با حرکت سریع

در ال‌ سی ‌دی‌ برخلاف پلاسما مشکل زمان پاسخ‌دهی وجود دارد. یعنی مدت زمانی طول می‌کشد تا ال‌ سی ‌دی بتواند یک فریم را جایگزین فریم قبلی کند. این مسئله باعث می‌شود به هنگام پخش تصاویری که دارای صحنه‌هایی با حرکت سریع هستند، سایه‌ای از فریم قبلی روی صحنه باقی بماند. البته این مسئله هم به مرور در حال بر طرف شدن است و با ساخت مدل‌هایی با زمان‌های پاسخ‌دهی کمتر از هشت میلی‌ثانیه نگرانی‌ها از این بابت کمتر شده است. پلاسما به این مشکل دچار نیست.
در ال ای دی ها دیگر از مشکل محو تصاویر در حرکت های سریع که در LCD ها موجود بود خبری نیست. زبرا هر حرکتی در تصویر ابتدا آنالیز میشود و سپس تنظیم می شود. در نتیجه در هر حرکتی تصویر صاف و تیز و روان است.

 

‌طول عمر

طول عمر ال‌سی‌دی و ال ای دی مدت زمانی است که میزان نور پس زمینه آن‌ها به نصف کاهش پیدا کند.
در پلاسما به خاطر این‌ که وظیفه تولید نور بر عهده هر سلول است و این کار از طریق فسفرهای داخل آن صورت می‌گیرد، نیمه‌عمر پلاسما را مدت زمانی در نظر می‌گیرند
که درخشندگی این فسفرها به نصف کاهش پیدا کند.در هر دو مدل‌ معمولاً طول عمر شصت هزار ساعت است.یعنی اگر تلویزیون ۲۴ ساعته روشن باشد ،۷ سال طول می‌کشد تا ۶۰ هزار ساعت را پر کند.

 

اندازه

ساخت پلاسما در اندازه‌های کوچک چندان به صرفه نیست. به همین خاطر شما مدل‌های پلاسما را در اندازه‌های بالای ۴۲ اینچ مشاهده می‌کنید.
برعکس آن ساخت ال‌سی‌دی در اندازه‌های بزرگ هم هزینه بسیار بیشتری را می‌طلبد. به همین خاطر برای اندازه‌های زیر چهل اینچ ال‌سی‌دی و برای اندازه‌های بالای شصت اینچ پلاسما انتخاب می‌شود.ال ای دی ها در سایز ۳۲ تا ۵۵ اینچ در بازار عرضه می‌شوند.

 

مصرف توان

ال‌سی‌دی به خاطر منبع نور جداگانه‌ای که دارد، برای تولید نور انرژی زیادی صرف نمی‌کند(البته اگر روشنایی تصویر را کم کنید).
ال ای دی انرژی بسیار کمتر از ال سی دی مصرف می‌کند.زیرا منبع نور آن از مجموعه ای از ال ای دی ها تشکیل شده است و ال ای دی نیز برای روشن شدن انرژی بسیار کمی طلب می‌کند.
در صورتی که پلاسما انرژی بیشتری می‌طلبد که معمولاً دو برابر ال‌سی‌دی است.
البته مصرف انرژی پلاسما چندان هم بالا نیست که نگران کننده باشد.

 
Difference-between-LCD-and-LED-and-Plasma-TVs3

قیمت

شاید بزرگترین مزیت پلاسما نسبت به ال سی دی و ال ای دی قیمت مناسب تر آن باشد مخصوصا در تلویزیون های با سایز بزرگ که معمولا سایز های بزرگ پلاسما ارزانتر از ال سی دی با همان سایز می‌باشد .
مسئله دیگر این است که تلویزیون پلاسما از سایز ۴۲ اینچ تا ۶۳ اینچ را در بر میگیرد که این سایزها ارزانتر از ال سی دی است اما چنانچه بنابه محدودیت فضای نگهداری یا بنا بر سلیقه تلویزیون با سایز زیر ۴۲ اینچ مورد نیاز باشد، در اینصورت ال سی دی این نیاز را براورده می نماید .درحقیقت برای تولید کنندگان تولید تلویزیون پلاسما با سایز زیر ۴۲ صرف نمیکند.ال ای دی نیز به دلیل جدیدبودن تکنولوژی و عرضه تازه آن در بازار در حال حاضر بسیار گران است و برای کشورهایی که هزینه انرژی در آنها بالا است مقرون به صرفه تر مینماید.

 

وزن

ال سی دی همچنین سبکتر از پلاسما در سایز مشابه می‌باشد که حمل و نقل آن را آسانتر نموده و جهت نصب روی دیوار نیز مناسبتر است .چون در ال سی دی برای صفحه نمایش از پلاستیک و در پلاسما از شیشه استفاده می‌شود که البته این یک مزیت برا ی پلاسما است که ضربه به صفحه نمایش آن آنرا خراب نمی کند.در حالیکه در ال سی دی ضربه ممکن است بر روی صفحه لک و خش ایجاد کند.ال ای دی بسیار سبک است.ولی در موارد دیگر شبیه ال سی دی است.

 



توصیه آخر:

 

از آنجایی که در حال حاضر همه برندهای تولید کننده این فناوری ها در جهان محصولات خود را با کیفیت عالی و رقابتی به بازار عرضه میکنند پس:

 

اگر خیلی وسواس ندارید و فقط میخواهید از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنید فرقی ندارد که کدامیک را بخرید و چه برندی فقط آنی را بخرید که چشمان شما از دیدن آن لذت ببرد.


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 18 تير 1394برچسب:, | 12:21 | نويسنده : MiLAD |


hybrid-laptop

 

 شرکت LG به تازگی سعی دارد وارد بازارهای جدید شده و با سلیقه کاربران همراه شود.

درست به همین دلیل هم این شرکت کره‌ای دو محصول جدید و جالب را برای ویندوز ۸ معرفی کرده است. اولین محصول این شرکت یک لپ‌تاپ هیبریدی ۶/۱۱ اینچی است که طراحی مدرنی داشته و از یک نمایشگر بسیار با کیفیت بهره می‌برد.

محصول دیگر هم یک کامپیوتر بدون کیس یا چند منظوره ۲۳ اینچی است که از مشخصات فنی مناسبی مانند پردازنده Core i5 و کارت گرافیک GT640M شرکت Nvidia بهره‌مند است. این لپ‌تاپ هیبریدی که با مدلH160 به بازار معرفی شده است مانند Vaio DUO 11 شرکت سونی هم تبلت است و هم به صورت کشویی تبدیل به لپ‌تاپ می‌شود. این لپ‌تاپ هیبریدی دارای یک نمایشگر با کیفیت از نوع IPS است که زاویه دید آن به ۱۷۸ درجه می‌رسد. این لپ‌تاپ جدید با وزن ۰۵/۱ کیلوگرمی، ضخامتی برابر ۹/۱۵ میلیمتر دارد.

 

باتری این محصول از نوع لیتیوم پولیمر است و در هر بار شارژ تا ۱۰ ساعت می‌تواند انرژی مورد نیاز آن را تامین کند. این لپ‌تاپ دارای امکاناتی مانند پورت USB، پورتHDMI و پشتیبانی از کارت‌های حافظه Micro SD بوده و مبتنی بر سیستم عامل جدید ویندوز ۸ است. کامپیوتر چند منظوره و بدون کیس جدید این شرکت هم با نام V325 به بازار معرفی شده و در واقع ترکیبی از سه محصول کامپیوتر، تلویزیون و مانیتور است. درست به همین دلیل هم انتظار می‌رود این محصول در بازار با استقبال خوبی از طرفی کاربران و خریداران مواجه شود. نمایشگر تمام لمسی این کامپیوتر از ۱۰ نقطه تماس پشتیبانی می‌کند و برای استفاده از رابط کاربری ویندوز ۸ کاملا مناسب است. اندازه این نمایشگر ۲۳ اینچ است و به گونه‌ای طراحی شده که رنگ سیاه و سفید را با یکدیگر تلفیق کرده است.

 

این کامپیوتر بدون کیس از تیونر TV جداگانه‌ای بهره می‌گیرد که به طور مجزا امکان خاموش و روشن کردن آن را بدون نیاز به روشن کردن کامپیوتر برای کاربرانش فراهم می‌آورد.

این کامپیوتر بدون کیس به همراه یک دستگاه کنترل از راه دور عرضه می‌شود و به طور کامل می‌تواند نقش یک تلویزیون کوچک را ایفا کند. V325 همچنین دارای پردازنده Core i5 شرکت Intel بوده و از سیستم پخش تصاویر سه‌بعدی با استفاده از کارت گرافیک Geforce GT640M شرکت Nvidia بهره می‌برد.شرکت LG اما هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این دو محصول جدیدش را اعلام و منتشر نکرده است. این در حالی است که این شرکت قصد معرفی محصولات دیگری برای ویندوز ۸ مانند مانیتور و اولترابوک را هم دارد.





برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 18 تير 1394برچسب:, | 12:19 | نويسنده : MiLAD |

 

he-world's-largest-supercomputers3

ابررایانه (Supercomputer ) به رایانهای اطلاق می‌گردد که در زمان معرفی آن در زمینه میزان ظرفیت محاسبه در واحد زمان در دنیا پیشرو باشد. این عبارت برای اولین بار توسط مجله «نیویورک ورلد» برای اشاره به جدول‌سازهای آی‌بی‌ام در دانشگاه کلمبیا به کار رفت.
مجموع سرعت ۵۰۰ ابر کامپیوتر برتر دنیا چیزی در حدود ۲۲۳ پتافلاپس است، و اگر می خواهید بدانید کشورهای مختلف چقدر در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند، فقط کافی است به این نکته اشاره کنیم که عدد مذکور، ۶ ماه قبل تنها ۱۶۲ پتافلاپس بود . 
هر پتافلاپس معادل پردازش یک کوادریلیون (۱۰ به توان ۱۵ یا یک میلیون میلیارد) عملیات ممیز شناور در هر ثانیه است .

he-world's-largest-supercomputers2

ژاپن تا چندی قبل به داشتن سریع‌ترین کامپیوتر جهان در خاک خود افتخار می‌کرد اما محققان و دانشمندان امریکایی، خیلی زود توانستند این عنوان را از آن‌ها پس بگیرند. ابر کامپیوتر سکویا (Sequoia) توانست با کنار زدن K کامپیوتر فوجیتسو، عنوان سریع‌ترین ابر کامپیوتر جهان را از آن خود کند. سکویا از لحاظ سرعت، حدود ۱.۵۵ برابر ابرکامپیوتر فوجیتسو است.طبق اطلاعات ارائه شده در رابطه با این ابر کامپیوتر، بیش از ۱.۵ میلیون پردازنده در آن به کار رفته و برای اداره امنیت ملی-هسته‌ای امریکا تولیده شده است.

he-world's-largest-supercomputers1

 

این غول بی شاخ و دم، تنها در یک ساعت می‌تواند محاسبات دستی ۶.۷ میلیارد انسان تا ۳۲۰ سال را انجام دهد که به نوعی خارق‌العاده‌ است. هنوز معلوم نیست این ابر کامپیوتر در مرکز امنیت هسته‌ای امریکا دقیقا چه کاری قرار است انجام دهد.

مصرف انرژی این ابرکامپیوتر نسبتا بالاست که در مقایسه با حجم اطلاعات پردازشی آن، کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. گمانه زنی‌هایی زده می‌شود که این ابر کامپیوتر برای شبیه سازی آزمایش سلاح‌های هسته‌ای ایالات متحده امریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری‌ها، هیچ بعید نیست که تا کمتر از یکسال دیگر، شاهد رونمایی از ابرکامپیوترهای سریع‌تر از سکویا هم باشیم.


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 18 تير 1394برچسب:, | 12:16 | نويسنده : MiLAD |


براساس آمارهای سایت NetIndex از میان ۱۷۰کشور جهان، کشور ایران در رتبه ۱۶۴ میانگین سرعت اینترنت قرار گرفته است که برخی از کشور‌هایی که از ما جلوتر هستند شامل: افغانستان ۸ رتبه بالاتراز ما، عراق ۱۰ رتبه بالاتر از ما، مغولستان ۱۲۰ رتبه بالاتر از ما و قرقیزستان ۱۱۵ رتبه بالاتر از ایران هستند.

این در حالی است که قیمت اینترنت در ایران گران‌ترین قیمت ممکن در دنیا به نسبت سرعت و کیفیت و حجم دانلود است. برای مثال در کشور بلغارستان به ازای هر ۱Mbps قیمتی که دریافت می‌شود، ۶۷/۰ دلار در ماه است. قیمت معمول یک سرویس ۴۰ مگابیتی با حجم نامحدود ماهیانه در دنیا حدود ۳۰ دلار در ماه است.

از طرفی رفع محدودیت حجمی در استفاده از اینترنت پرسرعت که اکنون سه سال از تصویب آن می‌گذرد، هرگز اجرایی نشد و علت آن هم کاهش سرعت اعلام شد. زیرا هر کاربر در واقع از جریانی در اینترنت استفاده می‌کند که اشتراکی بین وی و حداقل ۱۰ نفر دیگر است. همچنین قیمت اینترنت ۲۵۶ کیلوبیت و ۵۱۲ کیلوبیت به صورت اختصاصی و غیراشتراکی با حجم ماهیانه ۸۰ و ۱۶۰ گیگابایت برابر تقریبا۲۶۰ و ۵۲۰ هزار تومان است. با این قیمت شما در استاندارد جهانی می‌توانید به مدت دو سال از اینترنت پرسرعت با سرعت بالای ۵۰ مگابیت و حجم نامحدود بهره‌مند شوید.

حال با تمامی موارد یاد شده، وضعیت اینترنت در ایران در حالی مطرح می‌شود که ارایه خدمات اینترنت در ایران با محدودیت سرعت دسترسی و پهنای باند برای کاربران خانگی همراه است و متاسفانه از زمانی که این محدودیت‌ها اعمال شده است، مسوولان به‌صورت روشن و واضح دلیل وضع این محدودیت‌ها را بیان نکرده‌اند. محمد سلیمانی، وزیر سابق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توضیح این محدودیت، پهنای باند ۵۶ کیلوبیت را برای کاربران خانگی، دانشگاه‌ها و حتی برای دانلود کتاب‌های ۵۰۰ صفحه‌ای مناسب می‌داند. این فقط نظر وزیر سابق نبوده و رضا تقی‌پور نیز چند هفته قبل سرعت ۱۲۸ کیلوبیت را برای کاربران اینترنت کافی دانست.

همه ما می‌دانیم که تنها کاربرد اینترنت خواندن ای‌میل‌ها، اخبار متنی سایت‌های خبری یا کتاب نیست. به‌روز‌رسانی سیستم عامل، نرم‌افزارهای آنتی ویروس و دریافت نسخه جدید نرم‌افزارهای پرکاربرد به‌خصوص از آنجا که به امنیت اطلاعات کاربران مرتبط بوده، نیازی مهم است که با توجه به حجم چند ده مگابایتی بسته‌های به‌روزرسانی و نسخه‌های جدید نرم‌افزارها با سرعت فعلی اینترنت کاربران خانگی اگرچه امکان‌پذیر است اما می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد. در کنار این مسایل باید قطعی‌های مکرر را نیز قرار داد تا مساله حقوق کاربران اینترنت بیشتر مدنظر قرار گیرد.

احمد پورنگ‌نیا، معاون شرکت ارتباطات زیرساخت در این‌باره بیان می‌کند، قطع لینک‌های ارتباطی به طور نرمال در بعضی مواقع اتفاق می‌افتد که به سرعت نیز مشکل آن حل می‌شود اما این به معنای مشکل در شبکه ارتباطات زیرساخت نیست. به گفته او ممکن است لینک‌های ارتباطی در برخی نواحی دچار قطعی شوند اما این درصدی نیست که بتواند اینترنت مملکت را قطع کند و محسوس هم نخواهد بود. کارشناسان معتقدند قطع لینک‌های ارتباطی موضوع پیچیده و تازه‌ای نیست و تقریبا در اغلب کشورها به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد اما آنچه که اینترنت کشور ما را از دیگر کشورها متمایز می‌کند مربوط به عدم اطلاع‌رسانی و نادیده گرفتن حقوق کاربران و نبود پیش فرضی به نام SLA در قرارداد مشترکان در صورت قطعی‌های مکرر یا مقطعی است.

گزارش‌های منتشر شده از وضعیت سرعت اینترنت در دنیا نشان می‌دهد «ایران» در میان کشورهایی با سرعت اینترنت کمتر از یک مگابیت بر ثانیه قرار دارد و این در حالی است که در تایوان سرعت متوسط اینترنت پنج مگابیت بر ثانیه، نیوزیلند ۲/۳ مگابیت بر ثانیه، آمریکا پنج مگابیت بر ثانیه و استرالیا ۹/۲ مگابیت بر ثانیه است. در همین حال در ایتالیا حداکثر سرعت اینترنت ۱۳ مگابیت بر ثانیه و سرعت متوسط اینترنت ۳/۳ مگابیت بر ثانیه است. در این کشور ۵/۷ درصد از اتصالات بیش از پنج مگابیت بر ثانیه و ۸۲ درصد بیش از دو مگابیت بر ثانیه است و کمتر از ۳/۱ درصد از کاربران این کشور از سرعت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه استفاده می‌کنند. سرعت متوسط اینترنت در اسپانیا نیز برابر با ۸/۲ مگابیت بر ثانیه و در پرتغال برابر با ۲/۳ مگابیت بر ثانیه است.

در آفریقای جنوبی متوسط سرعت اتصال به اینترنت کمتر از دو مگابیت بر ثانیه است و این کشور نیز مانند ایران در میان ۸۶ کشوری قرار دارد که از سرعت متوسط کمتر از یک مگابیت بر ثانیه برخوردارند. براساس این گزارش دو کشور کوبا و مایوت با سرعت متوسط کمتر از صد کیلوبیت بر ثانیه در میان کشورهای دارای پایین‌ترین سرعت اینترنت قرار دارند.با این وصف ایران باید یکی اراعه دهندگان پر سرعت اینترنت باشد ولی به دلیل محدودیت ها یی که در کشورحکم فرماست  این امر امکان پذیر نیست.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 17 تير 1394برچسب:, | 22:32 | نويسنده : MiLAD |
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد